Heitgaaside kontroll korralisel ülevaatusel
Korralise ülevaatuse käigus kontrollitakse heitgaaside kogust ottomootoriga sõidukitel, mis on kasutusele võetud 1973. aastal või pärast seda ning diiselmootoriga sõidukitel, mis on kasutusele võetud aastal 1980 või pärast seda.
Ottomootoriga sõidukitel mõõdetakse vingugaasi ehk süsinikmonoksiidi (CO) ja süsinikvesinike (HC), heitkoguseid mõõdetakse nii tühikäigul kui ka kõrgendatud pööretel. Peale selle kontrollitakse lambda väärtust ehk liigõhutegurit.
Esmaregistreerimise aeg või mootoritüüp | Tühikäigul | Kõrgendatud pööretel vähemalt 2000 p/min | ||||
CO | HC | CO | HC | λ | ||
Enne 01.01.1973.a | Ei piira | |||||
Alates 01.01.1973. a kuni 31.12.1986.a | 4,5% | 1000ppm | ||||
Alates 01.01.1987.a | 3,5% | 600ppm | ||||
Spetsiaalne heitgaaside kontrollsüsteem | 0,5% | 100ppm | 0,3% | 100ppm | 1±0,03* | |
EÜ tüübikinnituse vastavalt direktiivile 98/69/EÜ (“EURO3” alates) | 0,3% | 100ppm | 0,2% | 100ppm | 1±0,03* | |
Alates 1.07.2002.a | 0,3% | 100ppm | 0,2% | 100ppm | 1±0,03* |
*Kui tootja on ettenäinud teised piirväärtused, siis tuleb lähtuda tootja poolt antutest.
Diiselmootoriga autodel mõõdetakse heitgaaside suitsusust (k).
EURO 6 ja VI mootoriga sõidukil kontrollitakse läbi sõiduki pardadiagnostika süsteemi (EOBD) heitgaasidega seotud veakoodide esinemist. Kontrollitakse kas pardadiagnostika on salvestanud aktiivseid veakoode vahemikus P0001 – P0499 või P0650.
Heitgaaside kogust ei kontrollita L-kategooria sõidukitel.